Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mafferd z`n miniTUIN.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mafferd z`n miniTUIN.

    Korting op 420shop
    Hey smokers, growers, en iedereen die mijn miniTUIN willen volgen!

    IMG_20120115_184229.jpg

    Ditmaal gaan we niet in het kweken zoals jullie van mij gewend waren. Heb een nieuw hok gebouwd(Mafferd design) een nieuwe locatie, en andere verlichting. Dus zullen er ongetwijfeld ook weer nieuwe uitdagingen komen.. Het hok is zon beetje klaar.. al zullen er gaande weg wel weer wijzigingen/verbeteringen komen

    Om even een idee van de setup te krijgen:

    Binnenmaten 40x60x100
    Verlichting groei 2x 55w pll(tneon)
    Verlichting bloei 150w Hps
    Ventilatie afzuig 140m3 pc fan
    Ventilatie inblaas 120m3 pc fan
    Fancontroller 4x fans, temp. Gestuurd
    Mini kachel 500w 10x6x17

    Zo genoeg gezegd over het hok het zal wel duidelijk worden terwijl we bezig zijn. De opzet is mijn vorige SL/TL kweekjes te overtreffen. Dit is ook waarom ik nu eens een hps wil gaan uittesten.. eens zien of die toppen echt harder worden en het opbrengst verhogend werkt. Ik ga proberen er weer een lekker uitgebreid verslag van te maken. Zo kunnen jullie goed volgen wat ik doe. En hoop natuurlijk weer op jullie steun mocht ik het verkloten.. Een partij fotos en filmpjes mogen dan ook niet ontbreken.
    We zijn lekker van start gegaan met 3x WhiteWidow zaadjes te kiemen in een dvd hoesje tussen vochtig keuken papier ingewaterd met spa blauw water. Daar ik niet helemaal zeker ben of je wel mag/kunt kiemen met afgezuurd water..

    IMG_20120118_233753.jpg IMG_20120120_171220.jpg

    Ze waren dit maal binnen 12uur gekiemd en dit was toch stiekem een beetje sneller dan verwacht. Had het water al mooi op temperatuur Laten komen 22graden. Zaai en stekgrond stond al klaar. De potjes gevuld en in een bord met het water gezet en deze lekker halfuurtje rust gegeven zodat de grond het water lekker kon opnemen. Even een holletje gemaakt met een tanden stoker en daar het gekiemde zaadje met het worteltje omhoogthanks monty voor je kiemexperimentemmer met doorzichtig folie erover. Wat gaatjes erin voor verluchting, en de lampen aan. Zodat als ze hun kopie boven de grond steken, direct van het heerlijke blauwe licht kunnen profiteren en een goede start gaan maken.

    IMG_20120120_175421.jpg IMG_20120120_175458.jpg

    En nog geen dag later mocht ik eens zelf de geboorte meemaken en heb ook om het uur even een foto gemaakt. Erg leuk om eens mee te maken! Ze kwamen alle drie zonder zaadhoesje boven! Ben ik erg blij mee heb al eerder een kiem verloren door zon zaadhoesje zag er ongeveer zo uit..

    Dag 1 Groei (3).jpg Dag 1 Groei.jpg "de helm op,,helm-op-de-kop.jpg


    Mooi komen ze uit de grond gestrekt, en de eerste dag groei is aangebroken. De komende dagen geef ik geen water zijn ze nog niet nodig. Wel word er af en toe eens in de emmer gesproeid om de lvDag 1 Groei (8).jpgDag 3 Groei.jpgDag 3 Groei (2).jpgDag 4 Groei (2).jpgDag 4 Groei (3).jpgDag 4 Groei (4).jpg

    Zo dat was het voor vandaag, hoop dat jullie er de volgende keer ook weer bij zijn!

    Groeten uit de miniTuin!

    #2
    Re: Mafferd z`n miniTUIN.

    Abo! Succes!
    Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

    Comment


      #3
      Re: Mafferd z`n miniTUIN.

      Kijk, hier eens iemand die serieus begint en goed uitlegt wat hij doet. Als je ook zoveel aandacht aan je plantjes besteed komt het goed. Ik ga je volgen.

      Gr. JFF
      Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

      Comment


        #4
        miniTUIN

        Op de 4de dag zag ik bij 1 van de dames al een worteltje onder uit het potje wou gaan komen. Dit is voor mij meestal het moment dat ik wil gaan over poten naar een growmix. Om de aarde ook lekker op temp. te hebben zet ik de zak een paar dagen van te voren al in de huiskamer.. daar is het doorgaans zon 21graden. Verder maak ik per pot een liter afgezuurd water ph 6.2 klaar met daarin een halve dosis wortelstimulator. Ik Heb dit keer direct voor een 7liter pot gekozen. Mooi gevuld met aarde en lekker in gewaterd. Eenmaal dit gedaan is zijn we helemaal klaar om te gaan over poten. Ik wil de dames altijd zo snel mogelijk weer in hun hok hebben, daar waar hun zonnetje is J en hoop zo onnodige stress te voorkomen.

        (Foto worteltje uit potje) (foto voor over poten) (foto Na over poten)
        wortel uit pot.jpg....Dag 4 Groei (4).jpg....Dag 5 Groei (4).jpg

        Zo dat is klaar, de 5de dag groei duurt nog zon 14uur en dames staan in hun nieuwe pot. en hebben lekker de ruimte om wortel te gaan schieten. Ook valt mooi te zien dat bij het eerste plantje (in de bruine pot) haar bladeren laat hangen om dat ze te nat staat dit komt omdat ik de grond van het kleine pot even vlink moest water alvorens ik haar eruit kon krijgen anders zou ik een kiem met wortels in mijn handen hebben.. heb ze lekker met rust gelaten de rest van de dag en pas de volgende dag weer gaan kijken. De 6de groei dag gebeurde er bovengronds niet veel enkel het eerste plantje dat weer beetje aan het bekomen was van het te nat staan. Het tweede plantje geeft het idee het helemaal naar haar zin te hebben, haar blad staat mooi iets omhoog. Maar nu geeft plantje drie aan het toch een beetje nat aan de voeten te hebben.. kan hier nu niet veel aan doen enkel niet wateren. Ze zal er wel weer van bekomen veel te nat kan het niet zijn.
        Dag 7 laat weer wat leven zien, er komt weer een nieuw setje bladeren aan met drie vingerig blad. Zo te zien zijn de dames mooi op schema. En met het aan breken van dag 8gaat het weer kriebelen om de kast weer een verbetering te gaan geven. En dacht laat ik de hps er maar in bouwen deze was net een dag ervoor aangekomen. Eerst even bedrading klaar gemaakt. De vsa mooi op een metalen plaat gemaakt die vsa dingen worden best warm en op hout schroeven is dus geen goed idee met het oog op brand. Alles achter een relais gemaakt. En kapje op gehangen in de kast lamp 150w mh voor de groei erin en knallen maar. Komt best een mooi licht af lekker blauw al snel gaf de temp onder lamp een te hoge waarde 27graden dus heb nog even een kleine pc fan erbij gehangen die precies onder de bulp en over de plantjes blaast nu is de temp goed onder controle te houden eigenlijk nog wel beter dan indertijd met mijn keukenkastje.(Tl/SL kweekjes).

        (fotos Hps)Hps+fan.jpg


        Tot nu toe staan er drie dames in het hok 1 in een buine pot 3,5 liter en twee in 7liter potten. In eerste instantie had ik drie zaden gekiemd om uit drie 1 of twee te kiezen en daar de kweek mee af te ronden. Maar heb er nu een beter doel dan de kliko.. namelijk weg geven. vandaar dat 1 plantje ook al in 3,5 liter potje staat. Om een vriend en beginnend kweker enig zins te helpen en een goede start te geven daar dat hij zelf de middelen

        DAG 8. GROEI:

        Dag 8 Groei (6).jpg Dag 8 Groei (7).jpg Dag 8 Groei (8).jpgDag 8 Groei (11).jpgDag 8 Groei (10).jpg



        DAG 9. GROEI


        Dag 9 Groei (3).jpg:Dag 9 Groei (8).jpgDag 9 Groei (5).jpgDag 9 Groei (4).jpgDag 9 Groei (6).jpg



        Zo dit was het weer voor deze update! Bij de volgende gaan we verder bij de tiende groeidag. De warmtemat komt er nog in.. kortom hoop dat jullie er weer bij zijn!

        Groeten uit de mini tuin!

        Comment


          #5
          Re: Mafferd z`n miniTUIN.

          Ziet er leuk uit,
          succes

          Comment


            #6
            Re: Mafferd z`n miniTUIN.

            tof dat je je vriend zo wilt helpen
            veel succes verder met de kweek

            Comment


              #7
              Re: Mafferd z`n miniTUIN.

              Dankje!

              Comment


                #8
                Re: Mafferd z`n miniTUIN.

                Dag 12 groei

                foto update.

                Groei Dag 12 (2).jpgGroei Dag 12 (3).jpgGroei Dag 12 (4).jpgGroei Dag 12 (5).jpgGroei Dag 12 (6).jpgGroei Dag 12 (7).jpgGroei Dag 12 (8).jpgGroei Dag 12 (9).jpgGroei Dag 12 (10).jpgGroei Dag 12 (11).jpgGroei Dag 12 (12).jpgGroei Dag 12 (13).jpgGroei Dag 12.jpg

                staan ze niet te droog??
                Last edited by mafferd; 1 February 2012, 21:45.

                Comment


                  #9
                  Re: Mafferd z`n miniTUIN.

                  succes!
                  Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                  Comment


                    #10
                    Re: Mafferd z`n miniTUIN.

                    Groeidag19.jpg
                    Hey mensen, hier is weer een update uit de miniTUIN.
                    De dames hebben een beste beentje voor gezet afgelopen week. De hps doet zijn werk goed en begin nu al een verschil te zien ten op zichtte van het weggegeven plantje dat nu onder sl in het oude keukenkastje staat.
                    Ze beginnen nu ook behoorlijk wat meer water te gaan verbruiken zon 300-400ml op twee dagen. De ph mooi afgesteld op 6.2. Daar wordt wortelstimulator en enzymen aan toe gevoegd beide van house&garden.

                    Op de 14de groei dag zijn de dames getopt worden. Om vervolgens nog een week te mogen herstellen, en de groei weer op te pakken. Als de dames drie weken groei hebben gehad gaan we de licht cyclus aanpassen naar 12/12. Ook gaat deze week het scrognet geplaatst worden. Ook al zijn de dames dan nog niet geheel door het net gegroeid voordat ze in bloei worden gezet. Hier maak ik me niet zo druk over eenmaal de klok om is gaan ze nog wel even flink groeien en zit dat netje zo nog weer eens vol.

                    .
                    Plant 1.gif
















                    Deze update een foto filmpje van de laatste 10dagen ook het toppen zal daarin niet ontbreken.





                    zo dit was het voor deze keer weer. volgende update de klok op 12/12 en het scrognetje!

                    Hoor graag wat julie er weer van vinden! groeten uit de miniTUIN

                    Comment


                      #11
                      Re: Mafferd z`n miniTUIN.

                      Vandaag het scrog netje geplaatst.

                      Groei Dag 20 (7).jpgGroei Dag 20 (4).jpgGroei Dag 20 (6).jpg


                      temp 24-25graden met de lamp aan, en 19-25graden met de lamp uit.

                      Comment


                        #12
                        Re: Mafferd z`n miniTUIN.

                        Ziet er goed uit! hoop dat ik snel aan de mijne kan beginnen!
                        Get happy, smoke weed

                        Comment


                          #13
                          Re: Mafferd z`n miniTUIN.

                          Zien er mooi uit mafferd!
                          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                          Comment


                            #14
                            Re: Mafferd z`n miniTUIN.

                            erg mooie plantjes succes met je mooie ronde =)
                            Guerrilla: 2013
                            Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
                            Neem een kijkje en reageer

                            Comment


                              #15
                              Re: Mafferd z`n miniTUIN.

                              Ziet er mooi uit zowel je verslag als je plantjes, ga meevolgen dus

                              Grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X